Home WydarzeniaKulturalnie AUDIORIVER LAB JUŻ W KWIETNIU! TEGO SIĘ NIE SPODZIEWACIE!

AUDIORIVER LAB JUŻ W KWIETNIU! TEGO SIĘ NIE SPODZIEWACIE!

by admin

Kwietniowy Audioriver Lab to dwa bloki tematyczne i aż osiem spotkań z ekspertami kultury, dwa warsztaty wokół muzyki, a na rozgrzewkę ćwiczenia z nienarzekania. W ciągu jednego dnia – 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego – uczestnicy wydarzenia będą mogli spotkać się z twórcami i producentami z różnych obszarów, wspólnie poszukać inspiracji, podzielić się doświadczeniami i dobrymi praktykami, a także nauczyć networkingu. Po całym dniu o dobrą atmosferę After Party zadbają m.in. Scuba (UK), Leon (PL) i Deas (PL).

Organizowana od 2011 roku przez Audioriver konferencja wciąż będzie krążyć wokół tematów związanych z muzyką, jednak zmieni się całkowicie jej formuła – wydarzenie ma labowy, praktyczny charakter. Podstawą dobrego programu są zazwyczaj zaproszeni goście. Wśród prowadzących znaleźli się: Ernesto Leal z londyńskiej Red Gallery, kolektyw Future Simple, Marta Białek z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, kurator sztuk wizualnych oraz sound artu Łukasz Strzelczyk, Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z białostockiego Up To Date Festival, filmoznawca Paweł Świerczek, twórczyni projektu „Utopia” i Móve Mózg Małgorzata Brodzińska, performer Antoni Michnik, pisarka i artystka Zofia Krawiec, a także muzyk i producent dźwięku Radek Sirko znany jako Duy Debord.

Nieskończona ilość pytań, idea DIY, dobry storytelling i case-study legalnego, artystycznego squatu w Londynie

Masz ochotę na rewolucję w kreowaniu i postrzeganiu kultury? Blok pierwszy „100 pytań o” to część programu, w której będziecie mogli zadawać niezliczoną ilość pytań, ponieważ podczas czterech spotkań po prostu nie sposób będzie się zatrzymać na samej teorii.

Po pierwsze – jak myślicie, czy warto budować sieci wsparcia i czy to się opłaca? Na to pytanie poszukacie odpowiedzi razem z Martą Białek w oparciu o jej doświadczenia w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury.  Po drugie – czy wiecie jak tworzyć wydarzenia w oparciu o filozofię do-it-yourself? Łukasz Strzelczyk porozmawia z Wami o tym dlaczego warto zaangażować się w małe, niszowe, ale zajawkowe inicjatywy, a jego kilkunastoletnie doświadczenie – zarówno w obszarze kultury niezależnej, estetyce DIY, jak i przy organizacji w pełni profesjonalnych wydarzeń – pozwoli uważniej przyjrzeć się temu co ma wpływ na rozpoznawalność marki.  Po trzecie – czy to możliwe, aby nieużywaną przestrzeń w centrum miasta zmienić w legalny, artystyczny  squat? O case-study Red Gallery opowie zaproszony przez Audioriver i British Council do Warszawy Ernesto Leal, który swoim projektem rozpoczął rewolucję w londyńskiej kulturze.

Radek Sirko

Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak stworzyć kulturalny squat, koniecznie wpiszcie to spotkanie do swoich kalendarzy. Po czwarte – jak kreować dobry storytelling? Macie już pomysł na wydarzenie, a jego produkcja nie wydaje się być Waszym zmartwieniem? Nadszedł czas na działania promocyjne. Tu z pomocą przyjdą Wam Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z Up To Date Festival, którzy opowiedzą o tym jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację.

Nowe kierunki w podejściu do dźwięku, czyli o przenikaniu się muzyki z innymi dziedzinami kultury

Tworzysz muzykę, ale wciąż czujesz, że to za mało? A może nieustannie szukasz nietypowych rozwiązań, ponieważ Twoja wyobraźnia wydaje się mieć niekończące się pokłady ciekawych pomysłów? W bloku drugim – „Tak też można”  – znajdziecie inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi.

O tym czy można zobaczyć dźwięki i czy są jakieś związki pomiędzy muzyką a animacją opowie Paweł Świerczek. Podczas spotkania zaprezentuje najciekawsze przykłady uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR’owych czy rzeczywistości rozszerzonej. Małgorzata Brodzińska wraz z uczestnikami wyjaśni tytułową zagadkę co ma wspólnego rave z sadzeniem paprotek, a także opowie o tym czy warto rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka. Porozmawia z uczestnikami również o tym jak odważnie myśleć o sobie samym. Nie zabraknie spotkania na styku kultury i nauki – w programie znalazło się również spotkanie poświęcone badaniom dźwięku. Antoni Michnik zajmie się tematem sound studies, które łączą ekologię akustyczną, dźwiękowy design, etnomuzykologię i archeologię mediów, a także dzisiejsze, historyczne oraz przyszłe pejzaże dźwiękowe. A jeśli mowa o muzyce, to może się ona również kojarzyć z imprezowaniem. O tym czemu imprezowanie nie ma tylko hedonistycznego wymiaru, a także o tym czym jest selfie-feminizm, opowie Zofia Krawiec. Podczas tego spotkania uczestnicy porozmawiają o konstruowaniu wirtualnej rzeczywistości oraz o tym jak Instagram przyczynił się do rewolucji i upodmiotowienia młodych kobiet.

Paulina Czapska

To nie są tylko ćwiczenia

Dzień zakończą warsztaty. W programie znalazł się warsztat psychologiczny „Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół”, który poprowadzi kolektyw Future Simple oraz warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem. Podczas tego pierwszego uczestnicy będą szukali m.in. odpowiedzi na następujące pytania: czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej zorganizować, jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych działań oraz jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami i partnerami projektów? Duy Gebord z kolei pokaże początkującym twórcom, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej, wachlarz operacji cyfrowych na dźwięku. Na zajęcia potrzebny będzie tylko własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne) oraz bezpłatny program Ableton 10 (do pobrania online). W ramach warsztatów prowadzący omówi również takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi.

Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia – na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu. Koniecznie sprawdźcie szczegółowy program.

Data: 7. kwietnia Miejsce: Wydział Fizyki UW

Zdjęcie wyróżniające: Zofia Krawiec i Małgorzata Brudzińska

You may also like