Megan Bridge, tancerka i choreografka z USA zaprezentuje dwie solowe prace, a następnie zaprosi do wspólnej dyskusji na temat linii improwizacji i eksperymentowania w post-Judson American Dance. Spotkanie odbędzie się w ramach roku edukacji Centrum Sztuki Tańca w dziedzinie tańca współczesnego.

Megan Bridge w Centrum Sztuki Tańca – co pokaże tancerka?
„Morphic Resonance” to solowa improwizacja w wykonaniu Megan Bridge z oryginalną muzyką Petera Price’a. Jest to projekt performatywny oparty na poszukiwaniach, w których ciało tańczące solo jest nastawione na rezonans z dźwiękiem i przestrzenią, które je otaczają.

Morphic Resonance Teaser 2017 from fidget on Vimeo.

Muzyka elektroniczna i ambient Petera Price’a jest dodatkowo podkreślona przez perkusyjne zapętlenia. Tancerka buduje światy ruchu kinestetycznie ekspansywne, które podobnie jak architektura, są także drobiazgowo precyzyjne.

Megan Bridge zaprezentuje również swoje najnowsze solo, „(Un) Locking McClary”. W 1987 roku feministka i muzykolożka Susan McClary porównała muzykę Beethovena, a w szczególności jego IX Symfonię, do gwałtu. W tym solo Megan Bridge zaproponuje kontrargument do teorii McClary.

Dyskusja po spektaklu
Po dwóch prezentacjach odbędzie się rozmowa na temat improwizacji i eksperymentowania w amerykańskim tańcu post Judson. Megan Bridge współpracowała ze Stevem Paxtonem i Lisą Nelson, wykonywała także choreografie Lucindy Childs i Davida Gordona oraz studiowała u Deborah Hay. Podczas spotkania i rozmowy z uczestnikami tancerka podzieli się swoim doświadczeniem i obserwacjami na temat tych artystów oraz ich podejściem do ruchu opartego na zadaniach, ucieleśnianiu i obecności.Wpadniecie? 

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca
Data: 21 listopada
Start: 13.00
Wstęp Wolny!


Zdjęcie wyróżniające: Pixabay

O Autorze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany